Zápisnica z 3. zasadnutia ObZ v Kamenici nad Cirochou

Zápisnica z 3. zasadnutia ObZ v Kamenici nad Cirochou

Prepis zápisnice z 3. zasadnutia Obecného zastupiteľstva v Kamenici nad Cirochou, konaného dňa 5. februára 2015 v kancelárii starostu obce:

Program
01. Otvorenie
02. Kontrola plnenia uznesení
03. Posúdenie návrhu zmluvy na odkúpenie ČOV zo strany VVS a. s. Košice
04. Zaujatie stanoviska k úspešnému projektu cezhraničnej Slovensko-Poľskej spolupráce v čiastke 269 997.45 € (výstavba amfiteátra v obci)
05. Aktualizácia Plánu hospodársko-sociálneho rozvoja na roky 2015-2020
06. Stanovenie úväzku a výšky odmeny pre hlavného kontrolóra obce
07. Zostavenie tímu poslancov, ktorí budú vypracovávať a realizovať projekty na úrovni EU, vlády SR a PSK
08. Určenie výšky nájmu pre nájomcov na ObZS
09. Došlá pošta a rôzne
10. Diskusia
11. Návrh na uznesenie
12. Záver

01. Otvorenie
Tretie zasadnutie Obecného zastupiteľstva v Kamenici nad Cirochou otvoril a viedol Ing. Alexander Bugyi, starosta obce. Privítal prítomných, dal schváliť program rokovania. Za overovateľov zápisnice určil Máriu Škrlíkovú a Mareka Čabáka. Pred schválením programu rokovania Filomén Burda, poslanec ObZ navrhol zriadiť finančnú komisiu, poslanci tento návrh zamietli. So súhlasom poslancov ObZ bolo zmenené poradie uvedené v pozvánke a bolo umožnené Ing. Dušanovi Papjakovi z firmy EUROTREND n. o. Medzilaborce prezentovať denný stacionár aj v našej obci. Poslanci sa intenzívne zaujímali o možnosť zriadiť stacionár aj v našej obci, kde jedinou podmienkou sú vhodné priestory. Propagačný materiál firmy EUROTREND n. o. tvorí prílohu zápisnice a bude zverejnený aj na stránke obce. Starosta obce a poslanci sa budú snažiť vhodný priestor zabezpečiť (Kamčatka za ZŠ).

02. Kontrola plnenia uznesení
Kontrolu plnenia uznesení previedol starosta obce s konštatovaním, že tieto boli splnené.

03. Posúdenie návrhu zmluvy na odkúpenie ČOV zo strany VVS a. s. Košice
Zo strany VVS a. s. Košice nám bol doručený návrh zmluvy, ktorý starosta pred zasadnutím s pozvánkou doručil všetkým poslancom. Po krátkej diskusii všetci prítomní dospeli k záveru, že o zmluve sa zatiaľ hlasovať nebude, pretože v súlade s platnými zákonmi, odpredaju ČOV (podpisu zmluvy) musí predchádzať zverejnenie dôvodov hodných osobitného zreteľa, že sa to má zrealizovať za 1,- €. Zámer tvorí prílohu zápisnice. Poslanci doporučujú vhodnou formou doplniť návrh zmluvy o podmienky, v ktorých sa hovorí, že VVS a.s. Košice dobuduje vodovodnú a kanalizačnú sieť tam, kde chýba a v budúcnosti rozšíri kanalizačnú sieť o všetky nové lokality, vytvorené novým územným plánom. Podmienky starostu a poslancov k odpredaju vodohospodárskych objektov kanalizácie a ČOV budú po ujednotení názoru zakomponované buď do kúpnej zmluvy, alebo budú tvoriť prílohu kúpnej zmluvy.

04. Zaujatie stanoviska k úspešnému projektu cezhraničnej Slovensko-Poľskej spolupráce v čiastke 269 997.45 € (výstavba amfiteátra v obci)
Starosta obce informoval, že už po druhýkrát nám na tento projekt bolo pridelených 269 997,45 € (na Slovensku výstavba amfiteátra, v Poľsku jeho rekonštrukcia, spoluúčasť Kamenice nad Cirochou 34 647,50 €, T. Woloskej 12 999,11 €, čo činí 15 %). Starosta obce informoval aj o nezáujme nového poľského vedenia o tento projekt. Keďže na sekretariát slovensko-poľskej spolupráce do Krakova je nutné dať odpoveď ihneď, tunajší úrad tak učiní po obdržaní odpovede z partnerskej obce z Poľska. Starosta dal hlasovať o uvedenom projekte. Z 8 prítomných poslancov 7 bolo za jeho realizáciu, 1 sa hlasovania zdržal (Filomén Burda).

05. Aktualizácia Plánu hospodársko-sociálneho rozvoja na roky 2015-2020
Starosta obce prítomných informoval, že obec má vypracovaný PHSR, no ten je potrebné aktualizovať. Predpokladáme, že k niektorým projektom okrem platného územného plánu (tento máme) bude treba aj nový PHSR obce. Starosta predložil metodický pokyn na vypracovanie tohto plánu s výhľadom do roku 2020. Keďže sa jedná o dôležitý materiál, prítomní doporučili starostovi tento PHSR dať vypracovať renomovanej firme. Poslanci priebežne doplnia tento plán o svoje podnety.

06. Stanovenie úväzku a výšky odmeny pre hlavného kontrolóra obce
Po konštruktívnej diskusii poslanci stanovili úväzok a výšku odmeny hlavnému kontrolórovi, vrátane dňa voľby HK. Úväzok bol stanovený na 10 hodín mesačne a k tomu pomerná časť odmeny podľa § 18c, ods.1, písm. C zákona č. 479/2010 Z. z. deň konania voľby hlavného kontrolóra bol určený na 23. 04. 2015 na zasadnutí ObZ.

07. Zostavenie tímu poslancov, ktorí budú vypracovávať a realizovať projekty na úrovni EU, vlády SR a PSK
Starosta obce informoval o fakte, že máme vypracované veľké množstvo tvrdých a mäkkých projektov. Pádom vlády Ivety Radičovej sa celý proces vyhlasovania výziev a tým pádom aj čerpanie prostriedkov zastavil. Projekty, ktoré sme doteraz vypracovali stáli veľa času a peňazí, preto ich v programovom období 2014–2020 treba v súlade s očakávanými výzvami aspoň čiastočne realizovať. Keďže nie všetci poslanci sú rovnako vyťažení, je potrebné vytvoriť tím, ktorý bude projekty v súlade s novými výzvami vypracovávať a zároveň v obci realizovať. Starosta sa najprv opýtal, či niekto dobrovoľne chce byť v takomto tíme, nikto sa neprihlásil. Po krátkej diskusii sa prítomní zhodli na tomto kolektíve:
Ing. Diana Burdová
Filomén Burda
Marek Čabak.

08. Určenie výšky nájmu pre nájomcov na ObZS
Pani Ing. Monika Hamaďaková prítomných informovala, o tom, aké sú nájmy uvádzané v legislatíve, aké sú nájmy v okresnom meste, alebo na obecných obvodných zdravotných strediskách. Po diskusii poslanci odsúhlasili výšku nájomného v budove ObZS v čiastke 15,- € za m2 (prenajaté priestory a spoločné priestory).

09. Došlá pošta a rôzne
1. Mimo programu poslanci umožnili prezentovať sa Danielovi Ontkocovi, ktorý podal informáciu o možnosti výmeny existujúceho verejného osvetlenia za LED osvetlenie. Podstata ponuky spočíva v tom, že obec by elektrickú energiu cca 15 rokov odoberala od ENELU, obec by ročne neplatila za celonočné svietenie viac ako 11 tisíc eur a obec by počas platnosti zmluvy (15 rokov) neplatila opravu a údržbu VO. Starosta prítomných oboznámil, aké boli skutočné náklady v roku 2014 a to elektrická energia 5 787,- € a opravy a údržba 7 058,- €. Poslancov táto ponuka oslovila a po krátkej diskusii odporučili starostovi rozpracovať tento projekt až po podpis zmluvy.
2. Poslancom bolo prečítané oznámenie, ktoré zaslal Ing. Jozef Komarc, Lesná 401/5, Kamenica nad Cirochou, v ktorom oznamuje ObZ, že sa vzdáva všetkých odmien, ktoré mu prislúchajú ako poslancovi v prvej polovici volebného obdobia, t. j. od 09. 12. 2014 do 30. 06. 2016 vrátane.
3. Starosta prítomných informoval, že sa chystá novela stavebného zákona, podľa ktorej už nebude možné, aby obec Kamenica nad Cirochou bola stavebným úradom. Obec sa má rozhodnúť, do ktorej spoločnej úradovne bude patriť (máme iba jednu v Ptičom so sídlom v Humennom). Pokiaľ sa nerozhodneme nijako, ministerstvo určí návrh na aktuálne usporiadanie.
4. Starosta obce poslancom prečítal oznámenie o zmene konateľa a spoločníka v Remedii s. r. o a o žiadosti na vytvorenie bezbarierového prístupu. Na tému lekáreň sa rozprúdila racionálna diskusia s týmto záverom. Úrad nepotrebuje súdne procesy, ale naopak modernú, pružnú a kreatívnu lekáreň, ako službu občanom. Nájomné považujeme za samozrejmosť. Starosta obce bol zmocnený, aby ďalším uchádzačom a to Lekárni Mária a Lekárni pani Strižovej napísal, že zmluvný vzťah o nájme pre budúce obdobie bude podpísaný s lekárňou Remedia s. r. o. Ptičie, pokiaľ sa na podmienkach nájmu dohodneme.
5. Poslanci boli oboznámení s výzvou pre Mareka Kelčáka, ktorá pojednáva o 2 % daní. Poslanci odsúhlasili na túto výzvu 100,- €.
6. Bola prejednaná žiadosť Miroslava Pechu a manželky Adriany na odkúpenie rodinného domu 441, ktorý je vo vlastníctve obce. Starosta prítomných informoval, že pán Pecha môže vlastniť dom až vtedy, keď zaplatí pozemok, ktorý je majetkom obce o čom už bolo v minulosti prijaté uznesenie, ktoré k dnešnému dňu nikto nezrušil.
7. Bola prejednaná žiadosť Lekárne Mária s. r. o. (pán Jursa), v ktorej žiada nové zastupiteľstvo a starostu obce o vyjadrenie sa k prenájmu priestorov na obvodnom zdravotnom stredisku za účelom prevádzky lekárne. Poslanci zmocnili starostu obce, aby pánu Jursovi poslal odpoveď, ktorá bude v súlade s prejednávaným bodom ohľadom Remedie.
8. V ďalšom bode poslanci prerokovali žiadosť o kúpu obecných pozemkov na ul. Železničnej (súbežne s pozemkami na Píle JRD od žiadateľov D. Kovaľa a M. Sousedeka). Po krátkej diskusii poslanci súhlasili s odpredajom za štandardnú cenu 10,- € za m2 s podmienkou, že sa nechá 3 m široký pás pre budúce siete súbežne s asfaltkou na ul. Železničnej v majetku obce. GO plán si dajú vypracovať žiadatelia.
9. Poslanci súhlasili, aby pri budúcich stavebných pozemkoch (areál Píly JRD) sa dal vypracovať projekt na zavedenie elektriny a aby sa odkopala časť cesty na ul. Sadovej. Výstavba vodovodu a kanalizácie bude predmetom osobitných jednaní s VVS a. s. závod Humenné. Poslanci súhlasili s výkupom pozemkov na budúce cesty.
10. Pánom Ing. Jozefom Komarcom bola prezentovaná sťažnosť Ing. Čmiľanského. Pred zasadnutím ObZ sa k tejto sťažnosti stretli všetci oslovení poslanci. Bolo dohodnuté, že odpoveď Ing. Čmiľanskému vypracuje starosta a poslanec Komarc. Aj v prípade tejto sťažnosti sa uplatní zásada, že ktorý poslanec má vo svojom obvode problém, tak ho aj rieši.
11. Pán Ing. Jozef Komarc informoval prítomných o práci jeho komisie. Informoval o členoch komisie z radov neposlancov a to Jánovi Mažerikovi a Patrikovi Šepeľovi. Poslanci prácu komisie zobrali na vedomie.
12. Starosta obce prítomných informoval, že komisia všetko čo v teréne zistí, sama aj zrealizuje, pokiaľ to platná legislatíva neurčuje inak. Pre praktickú činnosť s nespratníkmi JUDr. Miroslav Hodák vypracuje smernicu pre verejný poriadok.
13. Pani Škrlíková predsedníčka sociálnej komisie taktiež predstavila členov komisie z radov občanov a to Evu Šepeľová a Moniku Stebilovú.
14. Pán Čabák predseda športovej komisie predstavil členov komisie z radov občanov a to Mareka Ihnata, Jána Sojčaka a Mariána Mika.
15. Starosta obce prítomných informoval o kúpe časti pozemku od MUDr. Pavla Blahu (park) pre účely MK. Celá transakcia sa zatiaľ neuskutočnila. Ochota zo strany predávajúceho je.
16. Poslanci zobrali na vedomie požiadavku rímsko-katolíckej cirkvi.
17. Pán Filomén Burda poukázal na vysoký rozpočet pre futbalový klub a obci a navrhol tento znižiť. Vecne mu argumentoval a oponoval poslanec Čabák. Dohodli sa, že svoje názory budú prezentovať na zasadnutí športovej komisie. Pán Filomén Burda sa opýtal aj na faktúru za sociálne výpomoci pre našich spoluobčanov. Na túto otázku odpovedala pani Škrlíková, kde uviedla, že komisia každoročne dáva takéto a podobné výpomoci sociálne slabším rodinám. Oprávnenosť žiadosti posudzuje sociálna komisia a čerpanie prostriedkov sa realizuje v súlade so schváleným rozpočtom na príslušný rok, resp. s kapitolou sociálne služby. Zoznam žiadateľov sa nachádza na obecnom úrade. Celkovo požiadalo 34 občanov a uspokojených bolo 28 občanov. Starosta obce usmernil poslanca Burdu v tom, aby si podobné veci vykonzultoval s ekonómkou obecného úradu.
18. Starosta podal informáciu o mimoriadnej povodňovej a snehovej situácii 31. 01. 2015 v obci.
19. Starosta obce informoval prítomných o ekonomike úradu a to k 31. 01. 2015 máme uhradené všetky faktúry a zostatok na účtoch obce je 19 610,- €.

11. Návrh na uznesenie
Pozrite si uznesenia č. 7/2015 a č. 8/2015. Za uznesenia hlasovalo 8 prítomných poslancov.

12. Záver
Poďakovaním za účasť zasadnutie ObZ ukončil starosta obce.

Originál zápisnice si môžte pozrieť tu.

Čítajte tiež:
1. zápisnica zo zasadnutia ObZ v Kamenici nad Cirochou
2. zápisnica zo zasadnutia ObZ v Kamenici nad Cirochou

Pokračujte v čítaní novšieho alebo staršieho článku«« X »»
  • Komentáre
Napíš komentár


2014 - 2018 © Ing. Patrik Šepeľa