Zápisnica z 8. zasadnutia ObZ

Zápisnica z 8. zasadnutia ObZ

Prepis zápisnice z 8. zasadnutia Obecného zastupiteľstva v Kamenici nad Cirochou, konaného dňa 16. júna 2016 v zasadačke obecného úradu.

01. Otvorenie
Zasadnutiu obecného zastupiteľstva predchádzala schôdzka obecnej rady dňa 13.06.2016. Ôsme riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva otvoril a viedol Ing. Alexander Bugyi, starosta obce. Privítal prítomných, hlasovaním dal schváliť program rokovania, ktorý poslanci schválili. Materiály na zasadnutie ObZ boli poslancom načas písomne zaslané. Za overovateľov zápisnice boli určení JUDr. Miroslav Hodák a Renáta Babjaková.

02. Kontrola plnenia uznesení
Kontrolu plnenia uznesenia previedol starosta obce s konštatovaním, že uznesenie z predchádzajúceho zasadnutia ObZ bolo splnené.

03. Návrh záverečného účtu obce Kamenica nad Cirochou za 2015 so stanoviskom HK obce
Poslanci boli oboznámení s návrhom záverečného účtu obce Kamenica nad Cirochou za rok 2015 spolu so stanoviskom HK obce. Záverečný účet obce Kamenica nad Cirochou za rok 2015 bol po diskusii jednohlasne schválený všetkými prítomnými poslancami v zmysle § 16 ods. 10 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy. Ing. Jozef Komarc sa informoval, koľko je aktuálne neplatičov daní a ako sa bude voči nim postupovať. Starosta poslancom načrtol, ako by mohol vyzerať návrh rozpočtu na rok 2017. Neplatiči daní po vyčerpaní zákonných postupov (upomienka) budú odstúpení cez právničku obce na ďalšie zákonné konanie (až exekúciu).

04. Návrh VZN č. 1/2016 o trhovom poriadku a o podmienkach predaja výrobkov a poskytovania služieb na trhových miestach na území obce
Starosta obce informoval poslancov o návrhu VZN č. 1/2016 o trhovom poriadku a o podmienkach predaja výrobkov a poskytovania služieb na trhových miestach na území obce. Trhové dni starosta zrušil, nakoľko náklady boli vyššie ako príjmy (ničil sa majetok obce – steny, stoly v KD). Následne bolo VZN č. 1/2016 jednohlasne schválené prítomnými poslancami OZ.

05. Nariadenie Obecného úradu v Kamenici nad Cirochou č. 1/2016 zo dňa 06.05.2016 o registratúrnom poriadku
Poslanci zobrali na vedomie nariadenie Obecného úradu v Kamenici nad Cirochou zo dňa 06.05.2016 o registratúrnom poriadku. Registratúrny poriadok bol schválený Štátnym archívom v Prešove, pracovisko Archív Humenné a nadobúda účinnosť 01.07.2016.

06. Správa HK o kontrolnej činnosti za obdobie od 06.05.2015 do 31.05.2016 (predložila HK obce osobne)
Hlavná kontrolórka osobne predniesla svoju správu o kontrolnej činnosti v obci za obdobie od 06.05.2015 do 31.05.2016. HK obce detailne skontrolovala ekonomiku obce v súlade s platnou legislatívou.
Počet vykonaných následných finančných kontrol:
– Kontroly zamerané na rozpočet obce: 12
– Kontrola vydaných právnych aktov: 1
– Kontrola stavu pohľadávok k 31.12.2015: 1
– Kontrola osobných spisov zamestnancov v súlade s dodržiavaním zákona o ochrane osobných údajov: 1
– Kontrola vybavovania sťažností: 1

V hodnotenom období svoju kontrolnú činnosť počas 220 odpracovaných hodín na obecnom úrade vykonávala s úväzkom 10 hodín mesačne v roku 2015 a od 01.01.2016 s úväzkom 20 hodín mesačne. Zároveň sa zúčastňovala zasadaní ObZ po pracovnej dobe, administratívne práce uskutočňovala aj vo svojom voľnom čase, aby zamedzila obmedzovaniu pracovníkov OcÚ pri vykonávaní ich pracovnej činnosti. V závere tejto správy bolo konštatované, že je potrebné (tak ako po minulé roky) dať audítorovi vypracovať tzv. audit ekonomiky za rok 2015. Na záver hlavná kontrolórka konštatuje, že dodržiavaním rozpočtovej disciplíny, účelovosti a hospodárnosti s finančnými prostriedkami obce, i keď s drobnými nedostatkami, sa obci darí zabezpečovať základné funkcie v súlade so zákonom NR SR 369/90 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších noviel a doplnkov. HK vo svojej správe poslancom navrhla, aby odsúhlasili pravidelné predkladanie dokladov za čerpanie finančných prostriedkov za FK TJ. Poslanci sa dohodli na predkladaní dokladov o hospodárení s finančnými prostriedkami FK TJ štvrťročne. Ďalšie peniaze klubu uvoľniť až po doložení vyúčtovania. Starosta vyjadril svoj názor, že napokon sa im peniaze uvoľnia aj bez dodania správneho vyúčtovania, nakoľko im môže byť odpojená elektrická energia a jej znovu zapojenie musí byť riešené cez projekt a s tým sú spojené ďalšie náklady. Všetci poslanci žiadali, aby bol FK TJ písomne upozornený na závery ObZ. Všetci poslanci sa uzniesli na tom, že správa o kontrolnej činnosti v obci bude poslancom predkladaná pravidelne na každom riadnom zasadnutí ObZ (teda 4x do roka). Takto to bolo dohodnuté aj na obecnej rade. Poslanci ObZ zobrali na vedomie správu hlavnej kontrolórky obce o kontrolnej činnosti za obdobie od 06.05.2015 do 31.05.2016.

07. Príprava dňa obce 2016
Starosta poslancov oboznámil s prípravami na deň obce 2016. Zvýraznil skutočnosť, že bol vypracovaný projekt na toto podujatie, ktorý zhodou okolností korešponduje s výzvou Prešovského samosprávneho kraja. Bol podaný v mesiaci apríl. Pre túto akciu boli oslovení aj sponzori. Úrad podľa okolností osloví aj poslancov ObZ pokiaľ to bude potrebné.

08. ObZS – súčasný stav
Starosta stručne poinformoval poslancov o súčasnom stave. Poslancom poďakoval, že netrpezlivým občanom racionálne objasnili nutnosti zmeny a že celý proces aj trošku trval. Poslanci poukázali na skutočnosť, že stomatologickú ambulanciu je potrebné prevádzkovať častejšie ako 2-3 krát do týždňa. Poukázali aj na fakt, že interiéry zdravotného strediska treba postupne rekonštruovať.

09. KD a OcÚ – výsledok verejného obstarávania
Starosta obce podal informáciu o takmer dvojmesačnom zákonnom procese pri verejnom obstarávaní na dodávateľa prác. Zdôraznil skutočnosť, že sa jedná o 1. etapu prác. Projekt vrátane výkazu výmeru bol vypracovaný bezplatne ako gesto za spracovaný veľký projekt na KD a OcÚ, ktorý vzhľadom na skutočnosti, že nespĺňa podmienky auditu, nebol podaný na príslušné ministerstvo. Verejné obstarávanie na dodávateľa realizovala firma ORIM – Mgr. Miroslav KOVALÍK. O výkaz výmer prejavilo záujem 8 firiem. Do súťaže sa načas prihlásilo 5 firiem. Päťčlenná komisia, vymenovaná starostom, podľa pravidiel zverejnených v obchodnom vestníku rozhodla, že realizovať dodávateľské práce bude firma s najnižšou cenou, t. j. firma STAVOCONZULT, spol. s.r.o. Michalovce. Zákonný termín na podpis zmluvy je 20. jún 2016. Dokumenty boli na našej stránke a vo vestníku priebežne zverejňované. Pre stavbu bude ustanovený stavebný dozor. Starosta zároveň vyzval poslancov a občanov, aby svoje názory k vizualizácii stavby oznámili poslancovi v obvode, alebo priamo na obecnom úrade v termíne do 30.06.2016.

10. Zriadenie zberného dvora v súlade so Zákonom č. 79/2015 Z.z.
Poslancom bol predložený návrh zmluvy. Obec Belá nad Cirochou ide realizovať pre mikroregión Cirocha, tzv. zberný dvor s možnosťou, že tam budú určené druhy odpadov voziť aj obce, s ktorých odpadom sa už teraz počíta v projekte Belá nad Cirochou. Počet obcí, ktoré zatiaľ s obcou Belá nad Cirochou podpísali zmluvu je 7. Zmluvu zverejňujeme. Obec Belá nad Cirochou od obcí, s ktorými chce na tomto projekte spolupracovať odmieta finančnú spoluúčasť. Starosta poslancom odporučil schváliť návrh tejto zmluvy a zároveň ich informoval o takejto možnosti:
S AGROLUK s.r.o. je dojednané, že obci Kamenica nad Cirochou umožní zriadiť tzv. dočasný zberný dvor v lokalite Bačoveň s trvaním do 31.12.2018. Za týmto účelom, pokiaľ bude súhlas poslancov, sa vypracuje zmluva a zároveň sa dodrží legislatívny rámec, t. j. pre ktoré druhy odpadov bude dočasný zberný dvor slúžiť, v akom režime bude otvorený, vrátane službukonajúceho zamestnanca (hlavne v sobotu). Za týmto účelom starosta odkonzultoval jednotlivé kroky na OÚ – odbor starostlivosti o životné prostredie, úsek odpadové hospodárstvo, tak aby obec minimálne biologický odpad a drobný stavebný odpad mohla skládkovať na území obce a aby občan s každým “kg” odpadu nebehal do obce Belá nad Cirochou. Poslanci po konštruktívnej diskusii obidva návrhy (Zmluva s obcou Belá nad Cirochou
a zriadenie dočasného zberného dvora – Bačoveň) schválili.

11. Došlá pošta a rôzne
1. Odpredaj parcely pre rodinu Sivčovú:
Žiadosť bola nahlas prečítaná. Za týmto účelom sa zastupiteľstva zúčastnila aj PhDr. Jarmila Sivčová, ktorá prítomných informovala o účele kúpy a zároveň zúčastnených poslancov poprosila o ústretovosť. Po odchode pani Sivčovej poslanci po oboznámení sa s faktami súhlasili s odpredajom vo výmere 180 m2 za takýchto podmienok:
– GP vypracuje žiadateľ na vlastné náklady
– Komisia pre ŽP a VP bude prítomná pri vytyčovaní záujmovej parcely s cieľom posúdiť hranicu záujmov obce.
Poslanci odsúhlasili štandardne v tomto volebnom období aj cenu 10 €/m².
2. Odpredaj parcely pre rodinu Polákovú.
Žiadosť bola nahlas prečítaná. Starosta vykonal obhliadku parciel. Rodina Poláková požaduje uvedenú plochu s cieľom vybudovať oplotenie a vstupnú bránu na pozemok z dôvodu napravenia nevhodného estetického vzhľadu jestvujúcich, nimi vlastnených parciel. Pred vypracovaním GO plánu (na vlastné náklady žiadateľa) komisia pre ŽP a VP posúdi za účasti žiadateľa stret záujmov. Poslanci na základe odporúčania alebo neodporúčania komisie pre ŽP a VP na budúcom zasadnutí ObZ odpredaj schvália alebo neschvália.
3. Žiadosť mesta Humenné o poskytnutie finančných prostriedkov pre CVČ na rok 2016 pre deti z Kamenice nad Cirochou vo veku od 5-15 rokov, ktoré navštevujú CVČ v meste Humenné. Žiadosť (ktorej súčasťou je aj menný zoznam 8 detí a návrh zmluvy o poskytnutí dotácie z rozpočtu obce Kamenica nad Cirochou) bola prečítaná nahlas. Poslanci po diskusii žiadosť jednomyseľne schválili.

12. Diskusia – rôzne
Stav financií: k 15.06.2016 bol na účte stav 55 967,32 €.
Starosta listom požiadal Železnice SR o výmenu svetiel na veľkej vlakovej stanici za výkonnejšie.
Starosta listom požiadal Mgr. Erika Tomáša, štátneho tajomníka MŠVVaŠ SR o finančný príspevok pre havarijný stav kotolne v ZŠ vo výške 73 000 €.
Starosta informoval o tom, že na základe záverov Komisie pre ŽP a VP bolo zrealizované:
– Uloženie pokuty pani Virágovej za to, že vytvorila tzv. divokú skládku (skládka odstránená)
– Rokovanie pre odstránenie časti čiernej stavby – 8 bytových jednotiek (Osloboditeľov 13) so záverom – 4 zadné BJ po posúdení statikom zbúrať. Detaily sú v zázname z rokovania.
Poslanec Filomén Burda požiadal starostu obce o ukončenie označenia ulíc v obci a poukázal na nedostatky na úseku životného prostredia v obci (potok, agáty, sakury).

13. Návrh na uznesenie
Uznesenie č. 16/2016 tvorí písomnú prílohu zápisnice. Za prijatie uznesenia podľa jednotlivých bodov hlasovalo 7 prítomných poslancov.

14. Záver
Po vyčerpaní programu zasadnutie ukončil starosta obce poďakovaním za účasť všetkým prítomným.

Originál zápisnice si môžte pozrieť tu.

Čítajte tiež:
Zápisnica zo 7. zasadnutia ObZ
Úspechy nášho DHZ – doplnené

Pokračujte v čítaní novšieho alebo staršieho článku«« X »»
  • Komentáre
Napíš komentár


2014 - 2018 © Ing. Patrik Šepeľa