Sedlo Rozdiel (866 mnm)

Sedlo Rozdiel (866 mnm)

So stúpajúcim dátumom a klesajúcimi teplotami sadám na bicykel so stále väčším “sebazaprením”. Vihorlatské vrchy ponúkajú mnohé možnosti pre cykloturistiku. Máloktorá trasa je však v tomto období vhodnejšia na bicyklovanie, ako výšlap na sedlo Rozdiel, nachádzajúce sa na hranici Prešovského a Košického kraja vo výške 866 metrov nad morom, takmer v strede turistického chodníka medzi Vihorlatom a Sninským kameňom. Poriadny výšlap do kopca a následný zjazd je v zime dosť nepríjemný. Cestou na sedlo Vás však žiadne klesanie nečaká. Stúpate takmer 24 km 😉 Celú trasu tvorí spevnená (miestami asfaltová) cesta, ktorá je dobre prejazdná aj pri prvých snehoch. Po dosiahnutí sedla (alebo ak to vzdáte skôr) si stačí vymeniť prvú vrstvu oblečenia za suchú, otočiť bicykel o 180° a ostatné už zariadi gravitácia. Vy cestou späť môžte oddychovať a kochať sa krásnou prírodou. Veď posúďte sami (galériou sa pohybujete šípkami na klávesnici doprava a doľava):

Východne od sedla smerom k Sninskému kameňu sa takmer hneď začínajú na severnej strane národná prírodná rezervácia (NPR) Motrogoň a na južnej strane NPR Baba pod Vihorlatom. Červená značka Vás dovedie k NPR Lysák. Západne smerom k Vihorlatu pokračuje zelená značka. Tieto lokality spolu s ďalšími vo Vihorlatských vrchoch sú súčasťou série lokalít karpatských bukových pralesov na Slovensku, ktoré boli v roku 2007 zaradené do zoznamu svetového prírodného dedičstva UNESCO. Turistické trasy či už smerom k Virhorlatu alebo k Sninskému kameňu sú dobre prejazdné aj na bicykli. Práve paťkilometrový úsek k Poľane pod Vihorlatom je podľa mojho názoru najkrajší singletrack vo Vihorlatských vrchoch. Ale o tom až nabudúce 🙂

Mapka s trasou na sedlo Rozdiel
(od konečného bodu na mape je treba ísť po ceste na juh k hranici Prešovského a Košického kraja, pozri tu)

Kompletnú mapu VO Valaškovce nájdete tu.

Ing. Patrik Šepeľa

Čítajte tiež:
Vihorlat (1076 mnm)
Športovo-rekreačný areál Barnova rika

Pokračujte v čítaní novšieho alebo staršieho článku«« X »»
  • Komentáre
Napíš komentár


2014 - 2018 © Ing. Patrik Šepeľa